Κρεμμύδι, διατροφική, θρεπτική αξία

Κρεμμύδι

Κρεμμύδι έχει πολύ μεγάλες ευεργετικές ιδιότητες στην υγεία μας. Κάνει καλό στην καρδιά,αποτρέπει θρόμβους από το αίμα,μειώνει σάκχαρο και αρτηριακή πίεση

Κρεμμύδι προϋποθέσεις και συνθήκες

Το κρεμμύδι καταναλώνεται φρέσκο ή ξερό, ωμό ή μαγειρεμένο και είναι ελάχιστα τα φαγητά που δεν το περιέχουν. Είναι από τα πρώτα λαχανικά που καλλιέργησε ο άνθρωπος για τη διατροφή του και καλλιεργείται στις περισσότερες περιοχές του κόσμου.

Κυρίως είναι φυτό ψυχρής εποχής που αντέχει σε θερμοκρασίες κάτω των 0oC. Ωστόσο καλλιεργείται και σαν καλοκαιρινό παρόλο που η ανάπτυξή του περιορίζεται όταν η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 27oC. Χρειάζεται χαμηλές θερμοκρασίες στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης και υψηλές όταν δημιουργείται και αναπτύσσεται ο βολβός. Ευδοκιμεί σε πολλούς τύπους εδαφών αρκεί να έχουν καλή αποστράγγιση.

Η καλλιέργεια του κρεμμυδιού είναι εύκολη, κι αν δεν υπάρχει χώρος στον κήπο, μπορεί να γίνει σε γλάστρα ή ζαρντινιέρα. Φυτεύοντας ξερό κρεμμύδι (5 ξερά κρεμμύδια αρκούν για έναν οικιακό λαχανόκηπο) , θα βλαστήσει και όταν το άνθος ξεραθεί, συλλέγεται ο σπόρος. Ο σπόρος αυτός αν φυτευτεί δίνει το κοκκάρι (μικροί βολβοί κρεμμυδιού). Φυτεύοντας το κοκκάρι Οκτώβρη με Νοέμβρη, την άνοιξη θα πάρουμε κρεμμυδάκι χλωρό, ενώ αν φυτευτεί τον Ιανουάριο με Φεβρουάριο θα πάρουμε ξερό κρεμμύδι τον Αύγουστο. Ενδεικτικά 1 κιλό κοκκάρι δίνει 30-40 κιλά κρεμμύδια.

Το κρεμμύδι και διατροφική του αξία

Tα κρεμμύδια περιέχουν βιταμίνη C, κάλιο, φυτικές ίνες, φολικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρο. Δεν περιέχουν καθόλου λιπαρές ουσίες και είναι φτωχά σε νάτριο. Φυτοχημικές ουσίες που υπάρχουν στα κρεμμύδια όπως τα δισουλφίδια, τα τρισουλφίδια και άλλες, έχουν αντικαρκινικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Τα κρεμμύδια είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και συμβάλλουν στην καταπολέμηση ασθενειών.

Σχετικά Άρθρα

Εκτός από τη βιταμίνη C, το κρεμμύδι είναι πλούσιο σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, βιταμίνες A, B6, φολικό οξύ και στοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, χρώμιο, ενώ απουσιάζουν από τα φύλα του το νάτριο, η χοληστερόλη και το λίπος.

Επίσης είναι προικισμένο με πλήθος φωτοχημικών αντιοξειδωτικών ουσιών όπως η κουερσετίνη, που εμφανίζεται αυξημένη ειδικά στα κόκκινα κρεμμύδια και μάλιστα στις εξωτερικές τους φλούδες, βοηθώντας στην εξάλειψη των βλαβερών ελεύθερων ριζών στο σώμα και προστατεύοντας από την αθηροσκλήρωση.

Και μπορεί το κρεμμύδι να μην είναι το μόνο τρόφιμο που περιέχει κουερσετίνη, όμως ο οργανισμός απορροφά τη σημαντική αυτή ουσία από τα κρεμμύδια σε διπλάσια ποσότητα από το τσάι και τριπλάσια από τα μήλα

Το κρεμμύδι και η θρεπτική του αξία

100 gr ξερού κρεμμυδιού περιέχουν 38 θερμίδες, ενώ 100 gr από το βολβό του χλωρού κρεμμυδιού έχουν 21 θερμίδες και 100 gr πράσινων φύλλων 19 θερμίδες. Το κρεμμύδι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και περιέχει ασβέστιο, μαγγάνιο, φώσφορο και κάλιο. Θεωρείται ότι έχει αντιοξειδωτική δράση εξαιτίας της μεγάλης του περιεκτικότητας σε φλαβονοειδή.

Η χαρακτηριστική του γεύση και το άρωμα οφείλονται στην ουσία αλλυλ-προπυλ-δισουλφίδιο. Η ουσία αυτή έχει μεγάλη περιεκτικότητα στο βολβό του ξερού κρεμμυδιού, είναι πτητική και προκαλεί δάκρυα όταν κόβεται το κρεμμύδι. Τα κρεμμύδια είναι πλούσια σε φυτοχημικές ουσίες που έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία μας.

  • Επιδρά στη μείωση του σακχάρου στο αίμα
  • Έχει καρδιαγγειακά οφέλη
  • Είναι ευεργετικό για την γαστρεντερική υγεία
  • Καταπολεμά τη χολέρα
  • Είναι καλό για το δέρμα
  • Ενισχύει την υγεία των οστών
  • Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες
  • Προλαμβάνει παθήσεις των δοντιών
  • Ενισχύει τη σεξουαλική ζωή
  • Αποτρέπει τους θρόμβους στο αίμα
  • Ανακουφίζει από τον βήχα και τη βρογχίτιδα
  • Ευεργετικό για τους καπνιστές
  • Είναι αντικαρκινικό
  • Ρυθμίζει τον μεταβολισμό
  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης
  • Εμφανίζει προβιοτική δράση στο έντερο βελτιώνοντας την χλωρίδα του
  • Είναι διουρητικό
  • Καταπολεμά την αϋπνία
  • Επιδρά στη μείωση του σακχάρου στο αίμα
  • Μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Προλαμβάνει παθήσεις των δοντιών

Ενημερωθείτε και από εδώ

Ανδρέας: Ο Ανδρέας είναι ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας www.bambakia.gr, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος τους Ποντιακού Πολιτιστικού Συλλόγου Βαμβακιάς Θεσσαλονίκης, για 3 χρόνια. Ασχολείται με τα κοινά και με την Βοτανολογία, ενώ ότι γράφει το έχει δοκιμάσει και ίδιος
Σχετικά Άρθρα

This website uses cookies.